BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, 26 January 2013

Sembahyang .

Cinta kan seseorang macam mana ?
Macam mutiara yang kita kena jaga baik baik , dan taknak bagi dia hilang mahupun diambil orang kalau boleh nak dia jadi milik kita selama lamanya 
.
Kalau cinta terhadap allah pula ?

Kalau cinta terhadap allah ?*tunduk*

Yelah . Kalau kat manusia jaa dah mcm tu , takkan lah kat allah tak boleh pulak kan ? kita ni manusia dicipta oleh allah bukan dicipta oleh cinta , kenapa nak kena jaga cinta tu elok elok ? sedang kan allah kita tak jaga elok elok ?

Kenapa nak dibandingkan cinta dengan allah pulak ?

baiklah . nak tanya ni , kalau kamu susah kamu mintak tolong sapa ? kalau kamu sakit kamu mintak tolong sapa ? kalau kamu tak dapat kerja ke atau rezeki kamu kurang orang pertama kamu cari sapa ?

Allah lah sebab dia akan tolong kita bila kita susah *bingung*

Haa. kenapa tak cari Cinta hati kamu ? kan kamu jaga dia macam mutiara nak kena jaga elok elok , taknak dia diambik orang lah , cuba kalau kamu jaga allah mcm tu ? jangan bagi dia diambik orang boleh kan ? lagi banyak pahala dan ganjaran yang kamu akan dapat :) . setakat Cinta hati kamu tu belum tentu dia akan memberikan kamu kebahagian selama lamanya , tapi kalau allah sudah tentu dia akan bagi kamu kebahagian selama lamanya .

Tapi kalau kita tunaikan segala kewajipan dia ?

tunaikan segala kewajipan dia dari segi apa ? sembahyang ? tutup aurat ? tak berzina ? tak pergang tangan ? tak merokok ?

Hm . ya :) .
kamu sembahyang ? kamu tutup aurat ? kamu ada melakukan zina ? kamu ada pegang tangan lelaki ? tipu lah kalau kamu takada pegang tangan lelaki sebab remaja zaman sekarang semua nak dirasa, semua nak dipegang , semua nak cuba , bahagian tutup aurat macam mana pulak ? kamu cuba tengok diri kamu dari atas sampai bawah sempurna tak ? molek tak ? elok tak ? kalau kamu rasa tak itu belum cukup kan diri kamu untuk mendekatkan diri dengan allah .

Tapi saya solat ! :/

Solat kamu cukup lima waktu tak ? kamu cukup kan tak? kan allah SWT susah naik turun kurangkan solat untuk umatnya kenapa masih lagi kamu tak solat ? cuba kamu bayangkan solat yang kamu akan buat adalah seperti mutiara , kamu nak kan lakukan setaip hari ? sebab baila kamu solat mutiara akan jatuh hidup kamu senang , tapi bayangkan pula mutiara tu mcm ganjaran kamu , ia banyak tapi kita tak dapat didunia malahan kita akan dapat diakhirat , dengan mutaira tu jugaklah kamu akan masuk syurga . Tak susah kan ?

Tapi saya sibuk nak lakukan setiap hari , saya banyak tugasan nak kena buat? .

Kalau cinta hati kamu , kamu tinggalkan sehari kamu rasa gelisah tak? kamu rasa sempurna tak? mesti tak kan ? mcm tu jugaklah solat cuba kamu rasa kan yang solat tu adalah cinta hati kamu , Inshaallah kamu akan lakukan setiap hari tanpa alasan , sebenarnya niat hati kamu , kamu nak buat cuma malas dengan rajin tu sahaja , manusia zaman sekarang lebih kejar kan duit dan kemewahan , berbanding amalan yang akan memabawa kamu ke jalan syurga bila kamu tiada satu hari nanti .

Cuba kamu bayangkan masa tu dah magrib  kamu pun duduk dalam bilik kamu , kamu baca komik dan dengar lagu sekuat kuatnya dan bila kamu duduk sorang sorang dalam bilik tiba tiba ada orang ketuk pintu bilik kamu , kamu hiraukan lagi ketukan itu , nak dekat 2 kali ketukkan pintu itu bunyi dan kamu rasa rimas baru kamu bukak pintu tu , dengan tiba tiba orang yang ketuk pintu kamu tu pun berkata ''NAK MARI KITA SOLAT'' lalu kamu pun berkata ''SAYA BANYAK KERJA LAH PAKCIK , PAKCIK SOLAT SORANG SORANG LAH'' , lalu kamu tutup pintu tu , dengan tak sengaja kamu tidur lalu kamu mimpi kamu dilanggar kereta dan kamu meninggal dalam keadaan ngeri dalam keadaan ngeri tu pun datang sorang hamba allah memakai pakaian putih , lelaki tu adalah pakcik yang ajak kamu solat tadi , kamu rasa menyesal tak ? rasa bersalah tak ? masa tu kamu tak sempat nak tunaikan solat lima waktu yang disuruh allah kamu lagi pentingkan muzik , Cinta hati kamu , komik , majalah dan perbagainya , masa tu kamu ada waktu tak nak solat? nak ingat allah macam mana kamu ingat Cinta hati kamu?  
*Tunduk dan menangis*

Kita ni hamba allah kena selalu ingat kan allah bukan dalam keadaan senang atau pun susah tapi dalam keadaan apa pun allah S.W.T tu penting untuk kita , cuba jadi seoarang hamba allah yang taat dengan perintah dia, ingat kan dia lebih daripada awak ingat kan Cinta hati awak ? tak susah kan ? pahala yang awak akan dapat lebih daripada awak ingat cinta hati awak , allah selalu ada disamping kita cuma kita jea nak tunai kan perintahnya susah , mulai sekarang cuba jadi manusia yang baik .